2017 års upplaga av ”Getting the Deal Through – Advertising & Marketing”
Medlemmar av Fylgias IT/IP-grupp – Katarina Lindgren, Mathilda Nordmark och Nejra Poljo – har bidragit med det svenska kapitlet i 2017 års upplaga av ”Getting the Deal Through – Advertising & Marketing”.
Kapitlet ger en översikt av den svenska lagstiftningen och regleringen avseende reklam och marknadsföring. Några av områdena som tas upp i kapitlet är: regleringen avseende vilseledande marknadsföring, förbjuden och kontrollerad marknadsföring av vissa typer av varor och tjänster och sådan som riktas till vissa målgrupper, regleringar avseende direkt och indirekt marknadsföring samt aktuell analys av sociala medier och de senaste reklamtrenderna.
För att läsa årets Getting the Deal Through, vänligen ladda ner här.
Reproduced with permission from Law Business Research Ltd. Getting the Deal Through: Advertising & Marketing 2017, (published in May 2017; contributing editor: Rick Kurnit, Frankfurt Kurnit Klein & Selz, PC) For further information please visit https://gettingthedealthrough.com/area/64/advertising-marketing-2017.